روزهای فیلم اروپایی در سارایوو افتتاح شد

روزهای فیلم اروپایی با همکاری شبکه موسسات فرهنگی EUNIC سفارت های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین و مشارکت سفارت های اسپانیا، جمهوری چک، فرانسه، کرواسی، اسلوونی، اتریش، آلمان، ایتالیا، سوئد، مجارستان و رومانی برگزار می شود.

روزهای فیلم اروپایی امشب در سینما Meeting Point سارایوو با نمایش کمدی رمانتیک «شب بزرگ من» (Mi gran noche, 2015) ساخته آلکس د لا ایگلسیا کارگردان اسپانیایی افتتاح شد.به گفته آدبایو باباجید، معاون نمایندگی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین، روزهای فیلم اروپایی بخشی سنتی از جشن روز اروپا است و بهترین تولیدات فیلم اروپایی را برای مخاطبان به ارمغان می آورد.

- این فرصتی است برای ادای احترام به ایده های بنیانگذاران اتحادیه اروپا و یکی از راه های حفظ این ایده ها و ارزش های اتحادیه اروپا، فرهنگ و رویدادهای فرهنگی از این قبیل است. یکی از بهترین نمونه‌های این گونه رویدادهای فرهنگی جشنواره‌های فیلم هستند، زیرا فیلم‌ها یکی از در دسترس‌ترین رسانه‌ها برای مخاطبان گسترده‌تر هستند. ما خوشحالیم که این رویداد را افتتاح می کنیم که تا ده روز آینده ادامه خواهد داشت و به ویژه به این دلیل که در سارایوو برگزار می شود، جایی که یکی از مشهورترین جشنواره های بین المللی فیلم در آن برگزار می شود.

وی افزود: در بخشی از این رویداد، فیلم هایی از 11 کشور اروپایی با کمک و حمایت سفارتخانه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین و شبکه EUNIC به نمایش در می آید.

همانطور که ماریا ترزا لیزارانزو پرینات، سفیر اسپانیا در بوسنی و هرزگوین گفت، روزهای فیلم اروپایی بهترین راه برای معرفی خود به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا در یک رویداد فرهنگی مانند این است، در شهری مانند سارایوو.

- در مورد افتتاحیه جشنواره و نمایش یک فیلم اسپانیایی، دلیل آن مشخص است، اسپانیا رئیس اتحادیه اروپاست و وقتی صحبت از فیلمی که امشب نمایش می دهیم به میان می آید، ما در سفارت فکر کردیم که فیلم بسیار خوبی است. نمونه ای از فرهنگ و روش ما برای تجربه چیزها و نحوه برخورد ما با پدیده های مختلف. او در واقع آمیزه ای از طنز و طنز سیاه است و این رویکرد سنتی ما به همه چیز در اسپانیا است. ما همیشه سعی می کنیم همه چیز را با طنز تجربه کنیم و به نوعی همه چیز را با طنز توضیح دهیم -

مدیر انجمن فرهنگی اتریش به نمایندگی از شبکه EUNIC صحبت کرد و اظهار داشت که این شبکه ای از موسسات فرهنگی ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در حال حاضر در اینجا توسط انستیتو گوته ریاست می شود.

- ما مجموعه ای متشکل از موسسات فرهنگی ملی و سفارتخانه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم و در بیش از صد کشور جهان فعالیت می کنیم. کرنتالر افزود: در مورد انتخاب فیلم‌هایی که قرار است در این رویداد نمایش داده شوند، ما انتخاب فیلم‌هایی را که می‌خواهند به نمایندگی از آنها انتخاب کنند، به همه کشورهای عضو واگذار کرده‌ایم تا طیف وسیعی از ژانرها در این فیلم‌ها نمایش داده شود.

ورود به تمامی اکران ها رایگان است و می توان بلیط یک ساعت قبل از شروع نمایش تهیه کرد. فیلم ها هر شب ساعت 20 نمایش داده می شود.

منبع: سایت خبری فوکوس - 1403/2/21

کد خبر 19523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =